Compliance Assistant

Functieomschrijving

Als administratief medewerker ondersteun je een team van juristen bij de vennootschapsrechtelijke administratie teneinde een kwalitatieve dienstverlening aan de cliënten te garanderen.


Jouw taken:

  • Aanmaken van klantenprojecten in het CRM-systeem, maximaal bijwerken van dossiers en bewaken van de kwaliteit. 
  • Je waakt over de gelijkvormigheid van de procedures, formaliteiten en termijnen.
  • Je bereidt notulen en verslagen van de vennootschapsorganen voor, of zorgt voor het eerste nazicht van notulen en/of verslagen opgesteld door cliënt. Desgewenst verzorg je de lay-out en plaats je teksten in correcte sjablonen. Je bent tevens verantwoordelijk voor de opvolging van diverse vennootschapsrechtelijke formaliteiten.
  • Algemene ondersteunende taken zoals (i) attesten opvragen, (ii) publicaties in de Bijlagen tot het Belgisch Staatsblad voorbereiden en opvolgen, (iii) inschrijvingen, wijzigingen en schrappingen bij de kruispuntbank der Ondernemingen en/of BTW en sociaal verzekeringsfonds, (iv) uittreksels uit het strafregister opvragen, (v) registreren van huurovereenkomsten, …
  • Opmaak en opvolging papieren aandelenregister of digitaal e-stox register.
  • Registratie in en opvolging van het UBO register van rechtspersonen.
  • Verzorging van algemene administratie zoals het e-klassement en e-archiveren, het verzorgen van briefwisseling met overheidsinstanties, notarissen en cliënten, het scannen en printen van documenten.



Functievereisten

  • Je beschikt over een bachelordiploma met specialisatie Rechtspraktijk of Office Management aangevuld met 1 tot 2 jaar relevante ervaring. Gedreven en leergierige medewerkers met een diploma hoger secundair onderwijs en een aantal jaren ervaring in een gelijkaardige functie komen zeker ook in aanmerking.
  • Je bent punctueel en je kan vrij zelfstandig werken, doch combineert dit met een teamgerichte attitude.
  • Je bent vindt snel je weg in Word, Excel, Adobe Acrobat en de courante juridische en fiscale online databanken en websites.
  • Je beleeft de digitale transformatie actief mee en hebt oog voor digitale oplossingen die je helpen een beter resultaat te bereiken.
  • Je werkaanpak wordt getypeerd door een grote accuratesse en stressbestendigheid.
  • Je bent vlot en communicatief, doch ook zeer discreet en betrouwbaar.
  • Je hebt een perfecte kennis Nederlands. Een goede kennis Frans en Engels is een troef.