Aller au contenu

Business Development Manager (mid-market industriële bedrijven)

Hybride
  • Vlaanderen, Vlaams Gewest, België
Business Consultancy

Wat je moet weten over ons

Wie we zijn?

Moore is een grote werkgever met het karakter van een kleine organisatie: korte lijnen, snelle beslissingen, no-nonsense cultuur en veel ondernemerszin. Wij bieden medewerkers zinvol werk in een bedrijf dat dicht bij de klant staat en een brede dienstverlening biedt in Accountancy, Audit, Corporate Finance, Tax & Legal, Business Consulting, Business Analytics, Grants & Incentives en Interim Management. Bij Moore werken we als companions samen voor hetzelfde doel: vanuit onze passie voor ondernemerschap ondersteunen we onze klanten en collega’s actief op hun weg naar groei. En groeien doen we zelf ook. Hierdoor zijn we voor onze Business Unit Business Consulting op zoek naar een gedreven:

Business Development Manager (mid-market industriële bedrijven)


Maak jij binnenkort deel uit van onze company of companions?

  • Je maakt graag connectie, zowel met je klanten als met je collega’s. Je bent er voor hen. Je bent hun companion.
  • Je hebt zin in de job en smijt je voor je klanten en collega’s, elke dag opnieuw. Toch vind je dat het leven meer dan werken alleen is. Dat vinden wij trouwens ook.
  • Je bent niet alleen een doener, maar ook een doorzetter. Je steekt graag de handen uit de mouwen en staat met beide voeten op de grond.
  • Dankzij jouw ervaring ken je je job als geen ander. Bovendien durf je dingen in vraag te stellen en streef je continu naar verbetering.



Word jij onze nieuwe companion?

Wat zijn jouw belangrijkste taken?

Na een intensieve opleiding ‘on the job’ waarbij je ons aanbod, onze klanten, onze USP’s, … leert kennen, word je verantwoordelijk voor prospectie en verkoop van onze Business Consulting diensten binnen de sector van industriële lokaal verankerde bedrijven, waarbij je ook het relatiebeheer opneemt en uitbouwt.

  • Je brengt pro-actief potentiële doelgroepen voor onze diensten in kaart. Een scherpe analyse van hun profiel en de daarbij horende uitdagingen, brengt je tot opportuniteiten voor de verkoop van onze diensten.
  • Je legt telefonisch zeer gericht contacten met de verantwoordelijken binnen de verschillende doelgroepen.
  • Je werkt actief mee aan de uitbouw van een solide accountmanagement met het doel cross selling, deep selling en up selling bij het bestaand cliënteel te realiseren.
  • Ongeveer 75 % van je tijd ben je op de baan voor prospectie en accountmanagement activiteiten – de overige tijd wordt besteed aan de back-office voorbereidende activiteiten.
    • Back-office sales activiteiten: voorbereiding prospectielijsten, beheer contactenlijsten (databasemanagement), voorbereiding en opvolging van mailingacties, offertebeheer (voorbereiding en opvolging offertes).
    • Back-office marketing activiteiten: website, referentielijsten, opzetten marketingacties & -events, opmaak one-pagers, powerpoint presentaties, … .
  • Je assisteert bij het creëren van relevant verkoopondersteunend materiaal en draagt bij aan het beantwoorden van RFP’s.
  • Volgend op de prospectie activiteiten, zorg je, in overleg met je verantwoordelijke, ervoor dat je een goede offerte kunt voorleggen.
  • Je begeleidt de klant op maat, volgt de contacten nauwgezet op en neemt de verantwoordelijkheid voor het finaal sluiten van een samenwerkingsakkoord.
  • Na afsluiten van een samenwerkingsakkoord zorg je voor een goede overdracht van de kennis van de klant en volg je de opdracht met het team verder op.
  • Je neemt actief deel aan netwerkevents en seminars. Je promoot en woont deze en andere relevante evenementen actief bij.
  • Je ontwikkelt en zet constant jouw netwerk van relaties in (key executives en lokale beslissers).

Welke kennis en ervaring verwachten we van jou?

  • Minstens 5 jaar ervaring in een commerciële functie, eerdere sales ervaring binnen consulting is een groot pluspunt.
  • Je bent een echte ondernemer: gepassioneerd door ons aanbod, creatief, resultaatgericht en gedreven om onze diensten in de markt te zetten.
  • Je bent sterk klantgericht waarbij je het vermogen hebt actief te luisteren om de behoeften van de klant maximaal te identificeren.
  • Je combineert organisatorische vaardigheden met een persoonlijkheid waarmee je snel vertrouwen wint. Dit combineer je met sterk stakeholdermanagement, een vlotte communicatiestijl en professionaliteit.
  • Je verliest de administratieve opvolging niet uit het oog.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in het Nederlands, Frans en Engels en een master diploma.
  • Een actief netwerk in de beoogde industrie zorgt uiteraard voor een vliegende start.

Waarom kiezen voor Moore?

  • Wij helpen jou om te groeien naar de beste versie van jezelf. Want dat zit ingebakken in onze missie. Naast jouw persoonlijke groei leer je de boeiende wereld van Business Consulting in al zijn aspecten goed kennen en kan je jouw business netwerk verder uitbreiden.
  • Ondernemen, Innoveren en Delen zijn onze kernwaarden. Ze vormen de rode draad in alles wat we doen, niet alleen voor onze klanten, maar ook voor onze medewerkers.
  • Door ons uitgebreid kantorennetwerk en onze policy van plaats- en tijdsonafhankelijk werken, behoort thuiswerk -in combinatie met werken in een kantoor in de nabijheid van de woonplaats- tot de mogelijkheden, zodat ook jouw privéleven in balans blijft.
  • Je ontvangt een marktconform loon dat volledig in lijn ligt met jouw ervaring en capaciteiten, aangevuld met heel wat andere interessante voordelen.
  • Wij zijn ‘a company of companions’: denkers, doeners, voelers, aanpakkers, zinhebbers en collega’s. Mensgericht, met een hart voor de klant en voor elkaar.
  • Je komt terecht in een warme organisatie waar iedereen zichzelf kan zijn. En daarom vinden onze medewerkers Moore Belgium “a Great Place to Work” ©

Nog Moore over ons op www.moore.be

Word jij onze nieuwe Business Development Manager?

Stel je vandaag nog kandidaat voor deze topfunctie!

of